onsdag den 30. januar 2019

Digital dannelse og læring - hvad, hvorfor, hvordan



Hvad?
At man kender til forskellige digitale medier og ved, hvordan de bruges og i hvilke sammenhænge. Hvad virker hvornår?

Man skal overveje sine ord, som hvis man skrev på papir. Kig på det, du skrev og overvej, inden du publicerer

At kunne begå sig ansvarligt på nettet.

Hvorfor?
Det forlyder ofte, at alle er aktive på nettet og især de unge, men det er ikke min erfaring. Det kan godt være, at de unge er på Snapchat, men derudover bruger de ikke digitale medier og er ikke digitale borgere.

Så vi kan ikke regne med, at vores elever - unge som ældre - er fortrolige med at bruge digitale teknologier.

Hvordan?
Det må ikke blive et "enten - eller" i forhold til digital eller analog undervisning.

Jeg bliver nødt til at forstå de teknologier, som jeg vælger at bruge, så jeg er sikker på, hvor jeg vil hen med min vejledning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Efter 2. vejledning - nu snart med en færdig synopsis

Så tror jeg snart, at synopsis er på plads, men jeg har også været i gang med læsningen pænt længe. Jeg vil gerne skabe aktiv deltagelse v...