tirsdag den 30. april 2019

Efter 2. vejledning - nu snart med en færdig synopsis

Så tror jeg snart, at synopsis er på plads, men jeg har også været i gang med læsningen pænt længe.

Jeg vil gerne skabe aktiv deltagelse ved info-møderne med kommende GF2 - elever ved at inddrage teknologier, de også vil møde på uddannelsen. Så de deler viden med hinanden, så de får stillet spørgsmål, og så de forhåbentlig også kan huske indholdet fra møder bagefter.

Som læringsteori bliver Etienne Wengers sociale teori om læring omdrejningspunktet. At aktiv deltagelse i fællesskaber øger indsigt og viden. Jeg skal også omkring "tingsliggjort" og "deltagelse".
Jeg trækker også lidt på Hutters & Lundby i forhold socialt klima og relevans for "læring, der rykker"

Min didaktiske model tager afsæt i en model - intermediært didaktisk rum - udviklet af Anne-Mette Nortvig & Kathrine Eriksen "Teknologistøttet simulationsundervisning". Også henter jeg noget fra den eDidaktiske overvejelsesmodel i forhold til deltagerforudsætninger.

Teknologi: Padlet, Prezi og videoer - noget jeg aldrig før har arbejdet med :-) - så har taget sin tid at få styr på og udvikle



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Efter 2. vejledning - nu snart med en færdig synopsis

Så tror jeg snart, at synopsis er på plads, men jeg har også været i gang med læsningen pænt længe. Jeg vil gerne skabe aktiv deltagelse v...