Så tror jeg snart, at synopsis er på plads, men jeg har også været i gang med læsningen pænt længe.
Jeg vil gerne skabe aktiv deltagelse ved info-møderne med kommende GF2 - elever ved at inddrage teknologier, de også vil møde på uddannelsen. Så de deler viden med hinanden, så de får stillet spørgsmål, og så de forhåbentlig også kan huske indholdet fra møder bagefter.
Som læringsteori bliver Etienne Wengers sociale teori om læring omdrejningspunktet. At aktiv deltagelse i fællesskaber øger indsigt og viden. Jeg skal også omkring "tingsliggjort" og "deltagelse".
Jeg trækker også lidt på Hutters & Lundby i forhold socialt klima og relevans for "læring, der rykker"
Min didaktiske model tager afsæt i en model - intermediært didaktisk rum - udviklet af Anne-Mette Nortvig & Kathrine Eriksen "Teknologistøttet simulationsundervisning". Også henter jeg noget fra den eDidaktiske overvejelsesmodel i forhold til deltagerforudsætninger.
Teknologi: Padlet, Prezi og videoer - noget jeg aldrig før har arbejdet med :-) - så har taget sin tid at få styr på og udvikle
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Efter 2. vejledning - nu snart med en færdig synopsis
Så tror jeg snart, at synopsis er på plads, men jeg har også været i gang med læsningen pænt længe. Jeg vil gerne skabe aktiv deltagelse v...
-
Problemfelt: Jeg har 6 - 8 mennesker i mine info - møder med kommende GF2 - elever i ca 1 - 1, 5 time, og jeg har ikke flere seancer med d...
-
Så lød opgaven: Lav en kort video af dig selv og upload til bloggen. Her er så min præsentation af mig selv, nu i billeder
-
Ved fjerde mødegang fik vi talt om læringsstile og hvilke overvejelse, at man som underviser/vejlede må stille sig i forhold til sin planlæg...
Ingen kommentarer:
Send en kommentar