tirsdag den 19. marts 2019

Transferopgave hos elever på Niels Brock - kontorassistent nu med forslag til IT-baserede værktøjer

Nis og jeg har taget udgangspunkt i elever på Niels Brock, der er på hovedforløb til kontorassistent

Eksempel:

Første skoleperiode sluttes med en EU-hjemmeopgave, hvor de skal indtænke, hvilken betydning har EU for deres arbejdsfunktion: "Hvilken relation har din virksomhed til EU".
Der vil være mulighed for for at vælge forskellige opgaveløsninger.

De skal lave slides, som uploade til Moodle og  fremlægge for klassen.

Betingelser for transfer i undervisningen: De skal lave  research i praktikvirksomhed og inddrage relevante fagpersoner.

IT-baserede værktøjer:

Information:
Opgaven afleveres på skift, men underviser laver også en video, hvor han fortæller om opgaven og baggrunden for opgaven - gerne optaget midt i EU-parlamentet. Her indgår også et lille interview med en parlamentariker. On location.

Interaktion:
Lave undersøgelse i egen virksomhed - brainstorm f.eks. Mindmeister

Konstruktion/simulation:
Samler alt relevant materiale vedr. EU indflydelse på deres praktikvirksomhed. Herefter samles de i grupper med samme vinkel på EU-stoffet f.eks. GDPR. Der er valgfrihed i præsentationsmetode f.eks. Power point, Prezi

Refleksion:
Eleven reflekterer over egen faglighed som sekretær i en EU-verden - eleven laver manus til rollespil på Padlet.
Herefter fremfører eleverne i gruppe rollespil, der viser de informationer, som eleverne er kommet frem til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Efter 2. vejledning - nu snart med en færdig synopsis

Så tror jeg snart, at synopsis er på plads, men jeg har også været i gang med læsningen pænt længe. Jeg vil gerne skabe aktiv deltagelse v...